torsdag 15 december 2011

Ett pytteljus i tunneln (Jag vs EON)

Idag ringde jag till KonsumentOmbudsmannen vi har, eller -kvinnan faktist.
Jag komprimerar historien om vad som hänt med EON, kontraktet, vår brist på ved, min frustrartion och alltihopa, och hon tar ett par namn, och lovar att återkomma.

Ca 12 minuter senare singer hon upp, och har ringt rätt upp i krysset på heriarkin på EONs huvudkontor ch talat om får nån där uppe hur läget var.
Han tyckte det var bedrövligt, och skulle kolla upp vad problemet var och sedan ringa upp mej idag för att se hur vi skulle gå vidare. Han kunde inte garantera att det skulle bli fjärrvärme, men nån slags kompensation skulle det tydligen bli. Jag undrar vad det blir. Kanske ved. (jag hatar ved) (Dom får stapla in den själv. Det lovar jag i så fall. Jag ska sprätta en bärrrs, och sitta breve och klaga på att staplarna lutar. )

KO sa, efter att jag sagt att det inte bara var jag som haft problem med detta iår, att hon tyckte att ALLA som hade något att klaga på när det gällde detta skulle ringa henne, eller helst ringa direkt upp till EONs Huvudkontor. Det var sällan värt att tjata längre ner i pyramiden sa hon.
Hemskt egentligen.

Så då vet ni det. Hon har 094014025,.

Jag antar att ingen kommer ringa, men jag hoppas ju fortfarande att det faktiskt händer nånting nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar