tisdag 27 december 2011

Jag+EON=Sant.

Så kom den, dagen då min fjärrvärme installerades.
En kille poppade upp ur källaren och talade om att jo, nu var det klart. Herregud, va jag är lycklig. Jag har nog inte ens förstått det än. Ingen kan nog förstå vad det här innebär för mej och för oss. För hela den här familjen.
Det roligaste är, att när vi har våra klychigaste gräl här hemma säger jag: "buuhuu..jag gör ALLT här hemma"
varpå Patrik svarar "jaha, men jag bär hem ved och eldar JÄMT."
så...kontentan blir att han numera står utan hushålls syssla så jag förväntar mej härmed total TOTAL jämställdhet på den fronten nu..he he he heh e..

Och alla jag har engagerat i det här...herregud, ändå in i polishuset har de pratat om det har jag fått veta!

Anyhow.
I torsdags ringde chefen, för gubben, och frågade mej var som egentligen hade hänt. KO har ju ringt s han ville förvissa sej om läget. Jag berättade allt. ALLT. Även att det var fler än jag som "hängt i luften" ett tag, och att det är tack vare de människorna som jag till slut fatade att jag var tvungen att bli riktigt förbannad. Han var glad sa han, att jag ringt KO så han fått reda på det, och skulle återkomma efter helgerna med ett förslag på kompensering för dessa tre månaders fördröjning.
Nice.
Sen ringde Gubben och talade om att det blev försenat tills idag med själva installationen, och det lustiga var inte att jag redan visste om det, eller att han faktiskt ringde utan att han sa exakt såhär:
"Therese.."
"ja hej, det är Gubben från EON, det blir försenat bla bla bla...."
Efteråt kom jag att tänka på vad han egentligen sagt.
Gubben från EON...
 han har alltid sagt "ja det är *hans namn* från EON här"..osv

Det är ju bara jag som refererat till Gubben här på bloggen.. Ev kan det vara så att han är lite sur på mej eftersom jag inte var nådig när jag talade med hans chef ch chefen kasnke har citerat mej, jag vet inte, och egentligen spelar det ingen roll, men visst var det en lustig tillfällighet?

Skulle va extra roligt om den andra ringde mej och sa "Tjena , Det är Snigeln..."

Moahahaha...

Jajja, nu har jag packat bort surkärringen ett tag och njuter av min värme. Härliga tider.
Tror fan i mej jag ska slå till och fira det här nån kväll.
Förresten, jag måste ju ha min utlovade champagnefrukost med min sambo imorron bitti eftersom jag gafflat om att jag ska ha den, den morronen jag vaknar och det är varmt i huset. Alltså imorron...
Återkommer väl kasnke när jag vet vad det blev för kompensering, men tills dess. Peace!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar