måndag 10 oktober 2011

Jävligt tidig morron och några erkännanden.

Så förflöt Mikaeli helgen 2011. Det roligaste var att jag fick ha träff med mina gamla brudar från förr. Vi skulle ju ha en gedigen klassträff i lördags. Med gamla gymnasieklassen. Haha, det är jävligt roligt egentligen att vi tänkte att det skulle vara nån intresserad av det.
Jag gick alltså ut gymnasiet år 2001, ett år senare än mina fellow 81or. För att jag gick om ett år. Och klassen var inte det minst tajt om man säger så.
Jag var inte riktigt mitt mest samlade JAG just Och när vi skulle ta tag i det här med inbjudan nu så minns jag inte ens hälften av de som faktiskt fick i min klass.

Vi blev iallafall tre stycken. Jag, Anna (som numera är sambo sen nio år med Patriks storebror, alltså ingen jag INTE sett på flera år. Fan våra ungar är ju till och med kusiner..)
Och så MARIA. Älskade Maria som var precis som vi, som då och likadan nu. Det var underbart. Vi saknade bara Anette, och Jonas. Jonas hade giltigt skäl till att inte komma eftersom han dog i bilolyckan Patrik oxå var med i den 17 maj 2003.

Det minst intelligenta i helgen är att jag fick den briljanta ideén att jag nog skulle kunna dricka lite rödvin. Bara liite, utan att först äta fast föda. Jaja, jag ser hur du himlar med ögonen, Sluta med det där, du ser ut som min mamma!!

Jag drack hur som helst 3 stycken och sen gick vi ut, väl på hotellet drack jag vatten men det var redan för sent. Vinet fick ner i magen, laddade som en tsunami, och störtade rakt upp i huvudet för att ta första bästa väg ut (munnen) när jag kom innanför dörren hemma kl 01.30. Tack och hej rödvin. Haha, Patrik sa inte ens emot mej när jag sa att jag skulle dricka. "Okej" sa han. Antar att han känner mej allt för väl. Så här skulle antagligen konversationen sett ut iallafall:
"Jag tänker dricka lite rödvin nu"
"Men Therese är det verkligen smart?"
"Va?(med eftertryck). Ja, det är det. Jag vet att det kommer gå fint!!"
"Okej"

Det blir som den g¨ngen vi budade hem en Sodastream på Tradera och använde den flitigt en period. Så en dag tänker jag mej att man kan uträtta storverk med den så jag köper en Festis flaska och häller i innehållet i Sodastream flaskan.
"wehoo! Nu jävlar jag jag kolsyra Festis!!"
"Therese det går inte"
"jo det gör det"
""
"jo" "" "jo" osv..
"JAG VET ATT DET GÅR!!!!" ( jag blir sån när jag är sjukt säker på min sak)
"jamen gör det det då man ropa inte på mej sen"
"HA! verkligen inte!"

Nöjd som Einstein måste känt sej så stoppade jag in flaskan i Sodastreamern, tryckte för kung och fosterland och BOOM!

Hela jävla flaskan exploderade och Festis rann över köksluckorna.

Jag stormar vardagsrummet och ryter som en lejonhona:

"Den exploderade!"
"Jag sa ju att det inte gick..."
Det är ju INTE vad man vill höra direkt.
"MEN PATRIK VARFÖR STOPPADE DU MEJ INTE DÅ FÖR HELVETE!?!?!?!"

Ja jag vet.
Så det var antagligen därför han bara svarade "okej" till att dricka rödvin i Lördags fast det var 34 dar sen jag åt fast föda. Och inte var det minsta förvånad när jag störtar in på toan för att kaskad-spy.

För att han vet att jag lär bäst av mina egna misstag.  (och vägrar tro på hans tillrättavisanden)

Anyhow. Passerat -10kg iallafall.
 Heja mej.

Förresten. En gammal parallell klass kompis från grundskolan har hängt sej. Dagens stora frågeteckan är hur man kommer så långt ner att man faktiskt genomför det.Stackars anhöriga. Hurv..

1 kommentar:

  1. Men vad är det du säger.. Vem var det då? Uschaligen :(

    SvaraRadera