onsdag 9 november 2011

This past week.

Det är en vecka sen jag överhuvudtaget hade varker tid eller ork att sätta mej vid den här bloggnings prylen.
Vad det finns att förtälja om den senaste vekan är, hmm...

Vi åkte iallafall till Sthlm i torsdags.
En tant från TR var gullig nog att tala om att mitt vittnesmål var flyttat från 10.45 till 13.30, så min planering blev helt fucked up redan där, men hur som helst tog vi oss dit, gjorde vad vi var där för att göra, och sen åkte vi vidare. Jag vill aldrig göra om det igen, inte under de där omständigheterna. Fy fan. Men sammanfattningsvis är jag glad över att allt föll ut som önskat.
Det var as kul att träffa både Christine och hennes små töser, varav båda verkade gilla mej den här gången.

Riga var även det en as kul upplevelse, och vi hann med både erotikmuseum och några pubar.
Vi hittade även ett as stort köpcentrum som vi knatade in i för att köpa Ibumetin till Patrik som hade öron inflammation tack vare att han röker så mycket när han dricker och rökning sker numera ute på däck. Vi hittade inte rökrummet på bätjäveln förrän han redan hade ont i örat så, så var det med det.
Anyhow. Jag hittade dessutom ett CUBUS. Trevligt. Köpte ett par braller. Exakt samma braller som jag köpt på CUBUS i Borlänge och i Sthlm. Så nu har jag även ett par från Lettland. En stor tjock snatt-vakt förföljde oss igenom hela butiken. Inte så konstigt kanske med tanke på att min uppfattning av de andra kunderna att dömma är att de flesta Lettiska-människor är sjukt upp-piffade när de går ut på "stan". Highheels och kappor, och massor med smisk, de flesta män har rock och ser allmänt fashion-abla ut.
Vi var rätt bakis, och Patrik hade inget hårgummiband. Bara det är ett problem. Han kommer knappt in på en krog utanför Villis med håret utsläppt, och åker vi nån annanstans utan hårgummi kan det sluta med både pissprov och civilspan, typ. Jag undrar vad det är med det där håret alltså. Jag hade dessutom min härliga helly hansen liknande jacka och Patrik en mötley crew hood. Som hittat för en snatt vakt. Meen, tji fick han eftersom vi payade snällt innan vi gick.
Som vanligt fotade jag det jag tyckte var allra finast.

 Detta ärfrån kajen. Miljoners (känns det som) fåglar. Hitchcock-feeling.
 Vilhelmina Taxi, mitt i sverige. På vägen hem alltså.
 Erotik museum, fast det kändes mer som om han var en konstnär som samat på sej så mycket att det skulle ställas ut, man ser inte hela rummet, och jag ångrar att jag inte fick fota mer när han ändå frågade om vi ville fota, jag är glad att vi gick in även om vi trodde det först var en bordell.
 En fläskburgare. Vi trodde det var en hamburgaremed bacon på men nej, var fläsk, bara fläsk.. huu..
 Jag, bara jag helt enkelt.
 Patrik på en bro i riga. Jag trodde han inte skulle synas men haha...
 Patrik, men kaffe, på en sten i Riga. Vi tänkte oss att om han suttit liiite längre hade folk börjat kasta pengar i koppen.
Nästa den bästa bilden. en toa, på en kaffe Bar. Världens finaste toavägg kasnke.

ja det var väl det. Nu är vi hemma igen. Tillbaka till den vanliga, och nästa vecka ska jag börja jobba natt, jag har gått tillbaka till mina soppor igen och allt är frid och fröjd.

Vette fan om det inte är roligare med soppor än mat egentligen. För efter buffen på fredag kväll på båten åt jag så jag spydde efteråt, och efter buffen på lördagen så gatt jag sova en timme efteråt eftersom jag blev ohyggligt trött. Om det tyckte Patrik inte.

Så. Nu kommer vi till den frågan som borde ha kunnat sluta ställas innan den 31/10:

VAR I HELVETE ÄR MIN FJÄRRVÄRME?????

Det är fy skam och kontraktsbrott. Jag kommer bli fly jävla förbannad snart så jävulen va arg jag är. Till och med ungarna tittade på mej med stora ögon en morron när det var kallt och sa: -men mamma, när kommer fjällvärmen? (ja dom tror det heter så..)


Igår hade jag dessutom en låång session med min stora inspirationskälla tillika mentala närings källa:

Jag älskar Freddie Mercury nästan liite mer än Patrik. (Men va fan han är ju död, så det är väl inte hela världen. Freddie M alltså, inte Patrik)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar