torsdag 22 september 2011

Omvänd (& Jag vs EON part 2)

Jo, Han ringde, Gubben, en dag. Kan det ha varit för förra fredagen. "Jag kommer på tisdag innan 9.30, är nån hemma? Skulle behöva titta lite igen, och prata med er granne".
"Nä, vi jobbar bägge två. Men vi kanske kan lösa det på nåt sätt så nån är hemma"'
"Fint jag ringer dej på måndag em och kollar av"'
"bra"

Måste jag tala om att han varken ringde eller kom. Men eftersom vi börjar fatta hur eon jobbar så övervägde vi endast en halvtimme eller så att nån skulle vara hemma från jobbet och vänta hela förmiddagen, men bestämde oss för att han antagligen skulle ringa om han mot all förmodan tog sej förbi.

Hur som helst. Vad han inte räknade med är ju att jag jobbat upp en rätt bra terroriserings teknik med Snigeln fram till nu, och eftersom allt han ska göra, ska tas med Gubben så har det stört mej att jag inte har Gubbens nummer eftersom jag antagligen skulle komma direkt till källan på så sätt. Men eftersom han ringt mej så hade jag ju nu Gubbens nummer...så jag väntade en vecka sen ringde jag upp honom.
"Du kom aldrig förra tisdagen, och ringde gjorde du inte heller"
"eh...nä...det blev så mycket.. Jag var tvungen att åka till en annan som hade det ännu mer akut.. Men jag kommer nu på tisdag. Efter halv tre."
"ja det hoppas jag verkligen att du gör"

Jo, Gubben kom, kl 1600, och då hade jag hämtat patrik från jobbet och tvingat honom att vänta hemma på typ.
Han gick ner i källaren och kollade runt. Sa att det FÖRHOPPNINGSVIS gick att lösa genom att gräva över grannens tomt (som för övrigt är så mån om sinn trädgård och häck att han blev utbränd vid 80 års ålder för att han påtade på så mycket. Trädgården är sjukt snygg och super väl omhändertagen,, Stackars han) Han berättade OXÅ att han nyss grävt in till sin son(?) (man undrar lite surt om det var det som var akut). Men "antagligen kommer det ett avtal om nån vecka, och de börjar gräva om några veckor.
Låt mej påminna er om att han i juni sa att "det kommer ett avtal om nån vecka sen gräver de efter semestern.."

Så, Vi får vl vänta och se, men har det inte kommit nå avtal om nån vecka, ja då ringer jag upp honom igen. Jävlar att jag inte tänker ge mej.


Så i övrigt var det ett tag sen jag skrev, men det hnde ju så jävla mycket på kort tid. Egentligen är jag lite orolig för att tala om det efter jag inte vill jinx it, men efter jag börjat med extravaganza, med tillhörnade fett terapi i grupp (som nog bara jag kallar det) så har jag äntligen funit en sjukt uppiggande glädje i att träna. De har en våg på BC som inte är det minsta rolig egentligen, men när han klivit upp på den, rasslar det till och ut kommer ett kvitto med vikt, fett procent, vatten procent, invärtes ålder, och HUR MYCKET FETT DU EGENTLIGEN HAR I KROPPEN. Svart på vitt. Jag skulle kunna ta allt överflödigt fett i min kropp och, baserat på min idealvikt, bygga en klon av mej själv i bara fett (som skulle få göra allt tråkigt). Det blev droppen. Jag nu är jag som en galning.
Jag är väl den typen som startar saker för att sen dala i motivation och sen ge upp, men, jag är inne på min 18onde dag av "nollning". Jag kallar det så eftersom "pulverdiet" är så trist ord. Jag ser det som att jag nollar mej. Tar bort allt socker och mat sug och när jag se börjar med fast föda igen kommer jag kunna börja som "man ska". Jag tänker mej att hälften av er himlar med ögonen nu, men så ätstörd som jag var, så är det hr en underbar metod. Jag har inte varit så här pigg och uppåt sen jag var arton och beställde hem tabletter som var lagliga då, men senare förbjöds. Allt jag har tänkt göra, tar jag mej för. Jag är glad, upprymd, sover bra och har inte funderat på att stoppa en enda matbit i munnen på 18 dar.
Heja mej helt enkelt. Jag vill göra det här jämt känns det som. Just nu. Hur länge det här kommer pågå med nollningen vet jag inte, men jag håller på så länge det känns underbart, sen får vi ta det eftersom.
Men just nu kan jag helt ärligt säga dej att jag ALDRIG har mått så här bra på flera år.

Har jag gått ner i vikt på 18 dar? Skulle tro runt 6-7 kg. Men jag väljer att inte tänka på det, jag tänker att jag ska bli stark.. och snabb.

DET var dagens uppdatering från en otroligt hurtig människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar